Strona 1 z 1

jak zrobić...

PostNapisane: 21 lut 2019, o 10:06
przez Rafikius
... gładkie powierzchnie na dużym obszarze tykwy? tzn. jakiego narządzia używacie wtym celu?


Chciałbym otrzymać tykwę, która prawie całą swą powierzchnią będzie "świecić" na ów ciepły pomarańczowo-czerwony kolor z pozostawionymi tylko z kilkoma nieświecącymi fragmentami o pełnej grubości.


Choćbym nie wiem jak się starał, wychodzi mi poszarpana powierzchnia :-(

Czy frezuje się od razu na całkowitą żądaną głębokość czy na raty?

Re: jak zrobić...

PostNapisane: 27 lut 2019, o 00:28
przez Jufima
Pytanie w próżnie :?

Re: jak zrobić...

PostNapisane: 27 lut 2019, o 13:34
przez Rafikius
Lepiej by mi było fotke wrzucić, która lepiej by obrazowała o co mi biega, ale aparat zdechł, a przed smartfonem bronię sie jak mogę.
BTW> Zmiana na lepsze w działaniu forum.
zaczeły mi przychodzic powiadomienia o nowych postach.
Ale RSS\y nadal leżą

Re: jak zrobić...

PostNapisane: 27 lut 2019, o 20:44
przez wila
Ja osobiście nie lubię dużych wyfrezowanych powierzchni -po 1. nie podobają mi się , po 2. frezowanie bardzo osłabia skorupę, masz coś o grubości skorupki jajka i takiej samej odporności na uszkodzenia. A przecież frezowanie to pierwszy etap obróbki, potem będziesz jeszcze wiercił i obracał tykwę w rękach 1000 razy, łatwo przycisnąć za mocno i wgnieść skorupkę.
Ja frezuję od razu na pożądaną grubość, tak radził Calabarte i to jest dobra rada, pozwala zaoszczędzić czas. Gładką powierzchnię można uzyskać przy pomocy diamentowych frezów o kształcie walca / z LIDLA są OK./ Prawie gładką, idealna nie będzie.

Re: jak zrobić...

PostNapisane: 8 mar 2019, o 20:55
przez Rafikius
Dzięki! Pochwaliłem forum i ..niepotrzebnie.. majl o Twej odpowiedzi juz nie przyszedł.

Dostałem specyficzne zadanie. wisząca lampa, z wyfrezowaną praktycznie całą powierzchnią tykwy, z pozostawionymi nielicznymi, rzadko rozmieszczonymi na niej symbolami. Nie będzie w niej ażurów, szkiełek, otworów. (zostaje jedynie niezfrezowany pierścień wokół dolnego otworu (gwoli wytrzymałości))

używałem frezu walca z lidla.

Czy używacie go trzymając prostopadle do powierzchni czy pod kątem jakimś?
A może wręcz poziomo, wykorzystując dłuższą powierzchnie frezu?

O dziwo - mam lepszą władzę nad frezem, gdy używam go zamocowanego bezpośrednio w Dremelu, a nie na wałku giętkim.
a jak to u Was?

Re: jak zrobić...

PostNapisane: 9 mar 2019, o 22:32
przez wila
Ja używam walca prostopadle, nigdy w życiu nie miałam tak dużej powierzchni, żeby frezować poziomo. Pewnie już zauważyłeś, że idealnej powierzchni tym walcem nie uzyskasz, trudno trzymać go dokładnie prostopadle. Próbuj z jakimiś zaokrąglonymi frezami żeby wygładzić idealnie, u mnie sprawdza się frez - gwóźdź z lekko wypukłą główką.
Bardzo jestem ciekawa Twojej lampy, pochwal się jak skończysz.

Re: jak zrobić...

PostNapisane: 12 mar 2019, o 22:35
przez Rafikius
Co do dużych powierzchni, to czy znasz/pamiętasz lampę Przemka - globus?
Ma dość dużo przestrzeni głęboko wyfrezowanej (powierzchnie oceanów) dla mnie efekt - bomba.
i to będzie prawdopodobnie jedyny wzór jaki skopiuję dla siebie. (Mapy i globusy to taka trochę ma pasja)

Co do tego nowego projektu, to oczywiście że się nie omieszkam pochwalić.
Z tym, że to może potrwać, gdyż jest to zamówienie na prezent pod choinkę, więc mam czas by się powprawiać.
jest tez warunek konieczny, że nie może być zbyt duzo owch ciemnych (pogrzybicznych miejsc)

Najlepiej szybko i równo wybiera miąższ trzpień z końcówką do ostrzenia.
Niestety jest ona bardzo drobnoziarnista więc przy większych obrotach/mocy pali, a przy tych przy których nie pali jest zbyt słaba i Dremel się męczy.

Na fotce widać to o czym kiedyś pisałem.
Miąższ w miejscach plamek jet przebarwiony. i nie wygląda to zbyt estetycznie gdy odsłonięta jest duża powierzchnia

Obrazek

Re: jak zrobić...

PostNapisane: 12 mar 2019, o 23:38
przez Rafikius
EDIT:
pogrzebałem chwilę po necie i znalazłem takie frezy:

Obrazek

Czy ktoś z Was już próbował tych szerokich i wie jak zachowują się w naszym materiale?